SYNNIN VIEMÄÄ: Natas Pop és a HIM vizuális oldala

FÉNYEK, ÁRNYAK ÉS IDEGÖSSZEROPPANÁSOK

NATAS POP ÉS A HIM VIZUÁLIS OLDALA

Janne Uotila 1997 óta készít lemezborítókat a HIM számára. Mivel az első két album borítóját is ő tervezte, logikus volt, hogy a Deep Shadows-t is neki kellene csinálnia. Egy jól azonosítható vizuális egyéniséget alkotott a HIM számára és érdemes lett volna folytatni ezt az új albummal is. De ahogy a Deep Shadows felvételei kaotikusak voltak, úgy a borító készítése is.
natas pop
Janne Uotila vagyis Natas Pop

“Az új HIM borítót mindig elkezdtük tervezni már az előző album megjelenésekor.” – mondja Janne Uotila a Neo-Geo Graphic Design-tól. “Amikor Ville először felhívott engem a Deep Shadows albummal kapcsolatban, már eldöntötte az album címét és voltak ötletei a borítóhoz. Villének mindig egy csomó ötlete van és az én munkám az, hogy összehozzak belőlük valamit, amit használni tudunk. Jól kommunikálunk egymással, mindkettőnkben megvan a bátorság, hogy kimondjuk, mi az, ami szívás és mi az, ami működik. Ez hatékony és vicces, és sohasem éreztem munkának. A Deep Shadows-t kivéve.” /JANNE (NATAS POP)/

“Ezúttal is nagyon korán elkezdtünk dolgozni a borítón. Ville ötlete az volt, hogy olyan borítót csináljunk, ami úgy néz ki, mint egy polaroid fénykép. Otthon polaroid fényképeket készített egy próbababáról, Sabbath albumokról és ki tudja még mi mindenről. Én már azon a ponton jól tudtam, hogy a finn lemeztársaságnál keresztül lehetne vinni ezt az ötletet, ami egyenlő egy kereskedelmi öngyilkossággal, de Németország nem fogadná el. Így is történt, mi pedig elkezdtünk összehozni egy borítót azokból a fényképekből, amelyeket Jouko Lehtola készített.” /JANNE/

“A borítót több különböző fényképből raktuk össze. A háttért azokból az együttesfotókból vettük, amik a Sanomatalo liftjében készültek és ehhez tettük hozzá azokat a díszítéseket, amiket már használtunk a Razorblade-en. Különböző változatokat csináltunk belőle és Villének nagyon különleges kívánságai voltak a színeket illetően. Végül még néhány pókot is raktunk rá, amik Ville nyakán mászkáltak, mert azt akartuk, hogy legyen a borítón valami elcsépelt dolog is, valami Alice Cooperes.” /JANNE/

“Mikor megmutattuk a HIM németországi lemeztársaságának, ők nagyon lelkesek voltak. Aztán kitaláltuk, hogy a Deep Shadows and Brilliant Highlights-nak Angliában is meg kellene jelennie és a borítót elküldtük oda jóváhagyásra.” /JANNE/

“Körülbelül fél órán belül érkezett egy válasz Angliából, amelyben az állt, hogy szó sem lehet róla. Nem tudjátok, hogy kell album borítót csinálni, ez itt úgy néz ki, mintha Lengyelországban készült volna.” /JANNE/

“A válasz annyira gyorsan érkezett, hogy tudtam, igazán meg se nézték a borítót.” – mondja Janne. “Megkérdeztük, hogy mi a baj vele. Az angolok egyik kifogása az volt, hogy Ville homloka túl magasnak néz ki a képen. Természetesen azt válaszoltuk, hogy ez nem probléma, átszerkesztjük a képet és lejjebb hozzuk a hajvonalát. De már azon a ponton észrevettem, hogy fölösleges javasolni bármit is. Úgy értelmeztem a dolgot, hogy az angolok meg akarták mutatni, ők azok, akik irányítják a projektet.”

A HIM és az angolok megállapodtak, hogy Villéről Angliában készítenek fényképeket, de a borítót Finnországban állítják össze, így az összhangban lehet az előző albumokkal. Janne elkezdte tervezni a posztert, mobiltelefon burkolatokat és borító háttereket az albumhoz, kazettákhoz, bakelitlemezekhez, kislemezekhez.

Végül a fotózás Villével Angliában zajlott. A képek jól néztek ki – bár tízszer annyiba kerültek, mint a Finnországban készült képek. Janne az angliai fényképeket felhasználva tervezte meg a borítókat és mindenki boldog volt. Kivéve a németeket. Heves háború tört ki, mert ők egy olyan borítót akartak, ami teljesen úgy néz ki, mint az, amit eredetileg mutattak nekik.

“Igazán nehéz helyzetben voltam.” – mondja Janne. “Az egyik fülemen tartottam egy mobiltelefont, amelyben Angliából mondták, hogy mit akarnak, a másik fülemen pedig a vezetékes telefont tartottam, amelyben valaki Németországból arról kiabált, hogy álljunk le ezzel az egész ostobasággal. Végül érintkezésbe léptünk az angliai nagyfőnökkel, aki megmondta, hogy mit tegyünk. Rá mindenki hallgatott.”

“A végső borítót úgy csináltam, hogy nyitva hagytam egy vonalat a németországi nyomda felé a borító átviteléhez, miközben a fényképész Angliában feltöltötte a végső, nagy felbontású képet egy FTP szerverre. Az átvitel kb. 4 óra hosszat tartott, én ezalatt a németekkel és az angolokkal bájcsevegtem, és próbáltam lenyugtatni őket. Aztán a kép átjött és teljesen más árnyalatú volt, mint kellett volna. Sokkal világosabb. Elborzadtam, mert kevesebb, mint két órám maradt és a képet még át kellett szerkeszteni. Abban a pillanatban Ville toppant be az irodába és tágra nyílt szemmel, csodálkozva nézett rám, mert már kb. 36 órája nem aludtam és különböző emberekkel harcoltam. Majd Ville meg akarta mutatni nekem az új gitárját. Tényleg fogalma sem volt róla, mi a helyzet. De sikerült befejeznem a borítót időben és elküldtem Németországba, ahol kinyomtatták.” /JANNE/

“Be kell vallanom, hogy a borító végső változata talán még jobban összhangban volt az album tartalmával, mint az előző változat. Nem is nagyon mutattam meg azt az első változatot senkinek.” /JANNE/

Janne Uotila azt mondja, hogy már dolgozik a borítón a HIM következő albumához, amely 2003 tavaszán jelenik meg. Szerencsére van most egy aláírt szerződés, amely kimondja, hogy külföldön nem lehet megváltoztatni a borítót az ő vagy az együttes hozzájárulása nélkül.

Janne a Razorblade borítóját Lucifer név alatt készítette, a Deep Shadows-on a Natas Pop nevet használta.

“Az első albumon a saját nevemet használtam, aztán az emberek kezdtek megvádolni sátánista dolgokkal. Az egyik koncerten Pohjanmaa-ban a világosító egyszerre vetítette a falra az együttes nevének betűit, amelyekből így egy betű lett, ami úgy nézett ki, mint egy fordított kereszt. Úgyhogy viccből rátettem a következő albumra, hogy a borítót Lucifer tervezte. Az álnév használata oda vezetett, hogy például az egyik ismerősöm egyszer felhívott engem egy bárból és azt mondta, hogy itt ül egy srác mellett, aki azt állítja, hogy ő tervezte a HIM albumok borítóit. Mulatságos volt, különösen azért, mert nem mozgok rockkörökben és nem is igazán akarok ismerni embereket arról a területről.” /JANNE/

Forrás: www.valo.atw.hu

Timmyce

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

WordPress Anti Spam by WP-SpamShield